czwartek, 17 sierpnia 2017

Lemoniada cytrynowa - w sam raz na upały

Jeśli tak jak ja nienawidzicie upałów - to dobrze trafiliście, bo mam dla Was sposób, jak je przetrwać bez strat w ludziach :) Bo musicie wiedzieć, że uczucie gorąca wyzwala we mnie jakieś dziwne pokłady agresji. Zazwyczaj jestem osobą spokojną, ale gdy jest mi za ciepło, to zaczynam warczeć na wszystkich, wściekam się z byle powodu i generalnie mam zapędy mordercze ;P Odżywam, gdy tylko zrobi się chłodniej - i nie mówię tu o raptownym ochłodzeniu w stylu "dziś 37 st. Celsjusza, a jutro 17". Ja mam na myśli raczej stopniowe ustępowanie wysokich temperatur - gdy wreszcie można cieszyć się słońcem, ale jednocześnie od niego nie umierać. 


Pewnie dlatego tak lubię tę porę przejściową między latem a jesienią - gdy jeszcze można wskoczyć w sandały, ale już nic nie stoi na przeszkodzie, by zacząć ubierać się na cebulkę. Gdy słońce tak cudownie ogrzewa twarz, ale chłodne powiewy wiatru usprawiedliwiają obecność chusty omotanej wokół szyi... Bo przyznaję, że chusty, szaliki, kominy - to moje małe uzależnienie :) O ile w kwestii innych elementów garderoby jestem raczej powściągliwa i rozważna, o tyle chusty, szaliki i kominy to mój mały fetysz. Jednobarwne, we wzory, grube, cienkie - nieważne! Wychodzę z założenia, że to właśnie te dodatki chociaż trochę ubarwiają mój zachowawczy styl. Stało się już wręcz tradycją, że z odzieżowych zakupów wracam najczęściej z kolejną chustą :) Cierpię więc latem, gdy moje szaliki leżą bezczynnie ;) 


Co jednak zrobić, gdy letnie upały nie dają żyć? Trzeba się ratować na wszelkie możliwe sposoby: jakiś wiatraczek, ubrania z naturalnych i przewiewnych materiałów i obowiązkowo nawadnianie! Moim wybawieniem w tegoroczne upalne dni była lemoniada cytrynowa: cudownie orzeźwiająca i gasząca pragnienie. Dla tych, którzy wciąż mają nadzieję, że to jeszcze nie koniec lata, podaję przepis - domowa lemoniada jest bezkonkurencyjna i banalnie prosta do wykonania:

LEMONIADA CYTRYNOWA

Składniki:
- 4 średnie cytryny
- 4 łyżki brązowego cukru
- kilka gałązek mięty
- woda gazowana
- lód

Wykonanie:
Rozpuścić cukier (najlepiej w gorącej wodzie, bo łatwiej się rozpuszcza). Do syropu dodać sok wyciśnięty z cytryn, a następnie wodę. Włożyć miętę, lód i wymieszać. Dodatkowo można wstawić do lodówki - mocno schłodzona lemoniada latem smakuje wybornie! :)

Tak więc: smacznego! :)
Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz