wtorek, 7 lipca 2015

Sernik na zimno z jagodami

Nie przepadam za jagodami. Bijcie, krzyczcie: no nie przepadam i już. Jeśli już są, to ewentualnie zjem, ale zawsze w postaci przetworzonej - najczęściej w cieście. Tym razem postanowiłam zachować je w postaci prawie naturalnej i powiem szczerze, że efekt końcowy zachwycił nawet mnie. Mimo, że mój "nie wygląda", to smakiem zdecydowanie nadrabia. Przepis jak zwykle zaczerpnięty z bloga Moje Wypieki.




Składniki:
  • 750 g jogurtu greckiego, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii (nie miałam, jeszcze nie zrobiłam, przymierzam się, wanilia czeka)
  • 130 g cukru pudru, przesianego
  • 24 g żelatyny w proszku
  • 200 g śmietany kremówki 30%, schłodzonej
  • 350 g jagód lub borówek amerykańskich, świeżych lub mrożonych (miałam mniej, ale sernikowi to nie zaszkodziło jakoś specjalnie)
W większym naczyniu wymieszać jogurt grecki z ekstraktem z wanilii i cukrem pudrem. Odłożyć.
Żelatynę namoczyć, następnie rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody. Dodać do niej 4 łyżki odłożonej masy jogurtowej i wymieszać. Sprawdzić między opuszkami palców - nie powinno być w niej grudek. Gdyby były - podgrzać lekko w mikrofali lub nad parą wodną (nie gotować) i raz jeszcze dokładnie wymieszać. Całość dodać do pozostałej masy jogurtowej, wymieszać.
Schłodzoną kremówkę ubić na sztywno. Przełożyć do masy jogurtowej i wymieszać. Odłożyć do lodówki do lekkiego zgęstnienia (uwaga: tężeje szybko). Dodać jagody (mogą być zamrożone, nie powinny być jednak zbite w jedną bryłkę) lub borówki amerykańskie (je wcześniej odmrozić i osuszyć na papierowym ręczniczku). Wymieszać.
Przygotować formę o średnicy 23 cm, najlepiej z ceramicznym spodem i silikonową obręczą (tradycyjną formę wyłożyć papierem do pieczenia, wypuszczając papier poza obręcz). Do formy przelać masę jogurtową z jagodami, wyrównać.
Schłodzić w lodówce do całkowitego zastygnięcia sernika.

Dodatkowo: (w mojej skromnej wersji dodatków nie było - kto by tam miał na to czas :D Rozrzuciłam tylko z wierzchu te porzeczki, które wcześniej odłożyłam do zblendowania na wierzchnią warstwę. Ważne: zrobiłam to przed zastygnięciem masy.)
  • 125 g serka mascarpone
  • 1,5 łyżki jagód
  • 2 łyżki cukru pudru
Wszystkie składniki zmiksować w malakserze (lub blenderem). Rozsmarować po wierzchu sernika.
Przechowywać w lodówce.
 

Deser w sam raz na upalne dni. Polecam, palce lizać - znika w tempie ekspresowym!
Marta

1 komentarz:

  1. Serniki to moje ulubione ciasta, Twój wygląda pysznie i z przyjemnością wypróbuję :)
    Jagód w tym sezonie jeszcze nie jadłam, ale nadrabiam borówkami wysokimi :)

    OdpowiedzUsuń